عصر رسانه

عصر رسانه

عصر رسانه

عصر رسانه

پنجره ای عریض در چمدانی کوچک

ظهور تکنولوژی های نوین امکانات نوینی برای پیشرفت در اختیار جوامع می گذارند . بی شک اختراع رادیو ، تلویزیون ، ماهواره ، تلفن ، موبایل ، شبکه وب و ... تحولاتی در دنیای اطراف ما پدید آورده اند که اگر جنبه های مثبت  و منفی آنها را بر روی دو کفه ترازو بگذاریم ، کفه مثبت بسیار سنگین تر خواهد بود.
اما عجیب است که برخی از این ابزار ارتباطاتی به محض اینکه از مرزهای جغرافیایی  ایران عبور می کنند بیش از آنکه به فرصتی برای پیشرفت تبدیل شوند ، با انگ تهدید و توطئه ، در برابر آنها جبهه گیری می شود. نمونه اش را می توانید در برخورد متولیان فرهنگی با «ویدیو» ، «ماهواره» و «اینترنت» مشاهده کرد. هنوز هم کسانی هستند که به کشیدن دیوارهای بلند و نفوذ ناپذیر می اندیشند . هنوز هم اندیشه هایی به دنبال بستن میلیونها پنجره گشوده شده رو به دنیای امروزی اند .

چنین مرزبندی هایی در دنیای امروز نه «امکان پذیر» است و نه «مطلوب» . امکان پذیر نیست چون زندگی در دنیای امروز مستلزم برقراری ارتباطات در سطح جهانی است و این نیاز ابزار خود را بر ما تحمیل میکند چه بخواهیم چه نخواهیم ! مگر اینکه بخواهیم عقربه زمان را به عقب برگردانیم ... اگر شدنی است بسم ا... ! اما «ارتباط ستیزی» مطلوب نیست آن هم به یک دلیل ساده:  و آن اینکه تاکنون نتیجه بخش نبوده است .
نتیجه آنکه با به رسمیت شناختن ابزار ارتباطاتی ، باید از این گذرگاه عبور کرد تا شاید  متولیان فرهنگی به جای عافیت طلبی چاره ای بیاندیشند و به جای تفتیش خانه به خانه به دنبال آنتهای ماهواره ، به بازنگری عملکرد چندین ساله اشان و نیز برنامه ریزی دقیق برای اصلاح بنیانهای فرهنگی بپردازند .

گزارشی که درباره «ماهواره های چمدانی» می خوانید ، دو هدف را دنبال می کند . نخست اینکه دلیلی مستدل برای قانع کردن آنانی باشد که دستهای دشمنان را در پس دیشهای ماهواره بر فراز پشت بام ها می بینند و اینکه دریابند ( با فرض اینکه نمی دانند!) هر دم از این باغ بری می رسد و برخوردهای فیزیکی ثمربخش نخواهد بود و مردم را به سوی تکنولوژیهای نوین و چمدانی (!) سوق می دهد . دوم اینکه این یادداشت قصد دارد بر اطلاعات خوانندگان درباره یکی از تکنیکهای دریافت امواج ماهواره بیافزاید تا اگر در محاورات و مکتوبات  چیزهایی درباره «رسیور کتابی» خواندند ، ندانسته آن را انکار نکنند .

در این تکنولوژی که می توان آن را Satellite Suitcase نامید ، شما خواهید توانست بدون اینکه آنتهای بزرگ (با قطر حداقل هفتاد سانتی متر) بر فراز پشت بامها نصب کنید و با تبعات (!) آن درگیر شوید ، از یک آنتن کوچک و قابل حمل استفاده نمایید . این آنتن تنها 39 سانتیمتر  (به اندازه یک دیس پلوخوری) عرض دارد و به همراه ملحقاتی مانند «رسیور» ، «ال.ان.بی» و کابل و ... در یک چمدان خیلی شیک جاسازی شده است .
شما با در دست گرفتن این چمدان ، درهر مکانی که دوست داشتید مانند «روی تلویزیون» ، «سقف ماشین» ، «درون چادر تفریحی» و ... این آنتن کوچک را قرار میدهید (بدون نیاز به نصب و استقرار)  و با اتصال کابل آن به رسیورو سپس تلویزیون ، کانالهای دلخواه را مشاهده می کنید . جالب اینکه رسیور این سیستم به اندازه یک کتاب است و بنابر این انتخاب نام «رسیور کتابی» برای آن بی ربط نیست !
این رسیور بسیار ارزان قیمت است : 79.99 یورو ! هر چند که معلوم  نیست در ایران چه قیمتی بر روی آن بگذارند .

این رسیور قادر است ماهواره های زیر را دریافت کند :


ASTRA
Hotbird
Sirius
Hispasat
Hellasat


و البته با نصب دایمی آنتن ، احتمالا ماهواره های بیشتری نیز قابل دریافت خواهد بود  .
مشخصات فنی این گیرنده عبارتند از :


Satellite Suitcase Features
• Camping suitcase system with 39cm dish
LNB, Scart cable, Sat locator,
• 10M cable & connectors & various mounts
• 12/230V satellite receiver included
• Full fitting and installation instructions
• No need to subscribe to any network and no subscription fees
• Single LNB
• All in one portable compact case
• Can receive BBC1, BBC2 & ITV


برای آشنایی بیشتر می توانید به این سایت مراجعه کنید .
 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
مازیار شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:40 ق.ظ http://maziaran.blogfa.com

سلام مطلب خوبی بود در جام جهانی فوتبال که حضور داشتم بارها این وسیله را دیدم البته برای ما در نظر اول همه چیز بد تا بعدا برائت حاصل شود ! خسته نباشی

حریف یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:14 ق.ظ http://ahmad-gorgani.blogfa.com

سلام
برادر نادری . به ما نی سری.؟
ما هم کوچک عضو این حلقه ایم . یا علی.

عصر ارتباط دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:37 ق.ظ http://www.viski.blogfa.com

سلام.
دست مریزاد.

نویسه شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 11:30 ق.ظ http://nevise.blogfa.com

آموزنده و جالب بود...مرسی.

زهرا پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 11:22 ب.ظ http://kaghaz-pareh.blogfa.com

سلام
ممنون از این که به وبلاگم سر می زدید
من فکر می کنم اگه خدا بخواهد از فردا به روز کنم
خوشحال می شم بازم بیایید
موفق باشید

امید شنبه 1 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:32 ق.ظ

این سایت را امروز دیدم
http://dvb-t.blogfa.com/
بنظرم در مورد موارد کاری شما مطالب خوبی داشت
امید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد