عصر رسانه

عصر رسانه

عصر رسانه

عصر رسانه

تحولی بزرگ در عرصه نشر ! کتابخوان قابل حمل سونی در راه است

شرکت سونی تا سی ام ماه نوامبر «کتابخوان» (Sony Reader)  را با عنوان تجاری Sony® Portable Reader System PRS-500 به بازار عرضه خواهد کرد . این کتابخوان قابل حمل و نقل با دراختیار داشتن حافظه و منبع تغذیه مستقل ، قابل حمل و نقل است و هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد .

با در اختیار داشتن این کتابخوان ، شما قادر خواهید بود هشتاد عنوان کتاب الکترونیکی را به دلخواه در آن ذخیره کنید و در هر وضعیتی به مطالعه آنها بپردازید . این نسل جدید از کتابخوانها از تکنولوژی E Ink بهره می برد که بر خلاف تکنولوژی LCD صفحه نمایش شباهت بسیار زیادی به کاغذ خواهد داشت در نتیجه شما در نور روز نیز به آسانی قادر به تشخیص حروف این کتابخوان خواهید بود و علاوه بر این تغییر زاویه نسبت به صفحه کتابخوان حتی تا 180 درجه از وضوح آن نخواهد کاست .


برخی دیگر از ویژگی های این کتابخوان عبارتند از :
1- وزن : 9 انس (255.15 گرم) .
2- اندازه مانیتور آن  شش اینچ  است که مشاهده متن را بسیار آسان میکند ضمن اینکه تا دویست درصد نیز قابلیت زوم (بزرگنمایی) برای آن تعریف شده است . بنابر این دیگر نیازی به عینک برای خواندن متن نخواهید داشت !
3- ضخامت : نیم اینچ (البته بدون کاور)
4- ظرفیت حافظه : 64 مگابایت که البته از طریق Memory card های اختیاری این میزان قابل افزایش است .
5- عمر باطری : با یک بار شارژ باطری می توان بیش از 7 هزار و 500 صفحه کتاب را مرور کرد ! شارژ باطری با آداپتور AC چهار ساعت طول می کشد و البته از طریق USB نیز با اتصال به یک کامپیوتر رومیزی میتوان آن را شارژ کرد.
6- در هر کتابخوان میتوان تا هشتاد عنوان کتاب را ذخیره کرد . البته می توان با نصب یک نرم افزار در کامپیوتر رومیزی ، مطالب مورد علاقه شامل کتابهای با فرمت (پی.دی.اف) ، خروجی های RSS و حتی موسیقی را دانلود و سپس از طریق یک کابل آن را به کتابخوان منتقل کرد . در نتیجه کتابخوان شما قابلیت به روز شدن را داراست .
7- فرمتهایی که کتابخوان می پذیرد عبارتند از : PDF  ، RSS  ، personal documents ، JPEG و MP3  البته «هدفون» در شمار ملحقات کتابخوان به شمار نمی رود .

برای آشنایی بیشتر به این سایتها مراجعه فرمایید :

http://products.sel.sony.com/pa/prs/reader_features.html

http://review.zdnet.com/Sony_Reader/4505-3127_16-31660696.html


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
حسام دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 06:02 ق.ظ http://commence.blogfa.com

سلام
ائل اینکه پیشاپیش عید رو بهتون تبریک میگم
دوم انکه خدا رو شکر بعد از مدتها رسیدم خدمتتون که سعادتی بود
سوم اینکه این دستگاهها کاربردش طبیعتا می تونه به حدی باشه که در‌انیدهی نه چندان دور یک کتابخانه دیجیتال پرتابل باشه درسته ؟
و آخر هم اینکه با اجازتون به روز کردم!
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد