عصر رسانه

عصر رسانه

عصر رسانه

عصر رسانه

تفاوتهای صفحات داینامیک و استاتیک در وب

۱- همه اشخاص حتی آنانکه تجربه ای در زمینه طراحی تخصصی وب ندارند می توانند صفحات استاتیک ساده برای خود طراحی نمایند . این گونه طراحی برای ارایه یک «اتود» از قالب یک سایت جدی نیز می تواند به کار رود . به این ترتیب طراحان می توانند پیش از آغاز طراحی جدی یک سایت ، شکل نهایی آن را (شامل رنگها ، ستون بندی ، انواع و اندازه فونتها ، محل قرار گرفتن تصاویر و ... ) به مشتریانشان نشان دهند. حتی می توان این سایت را بر روی دیسکت یا سی دی کپی گرفت و در هر ماشینی مشاهده نمود.

در عوض : صفحات پویا (ِDynamics) قابلیت بسیار بالایی برای «شخصی شدن» دارند و می توان آن را به گونه ای طراحی کرد که بر خلاف صفحات پویا که همواره به یک شکل است ، برای هر شخص ظاهر و عملکردی متفاوت داشته باشد.                                                                   در این نوع صفحات ، دیتابیس ها و اسکریپتها ، اطلاعات مورد درخواست کاربر را به او می دهند و بر خلاف طراحی استاتیک ،‌ این اطلاعات برای همه مشاهده کنندگان یکسان نیست و به درخواست کاربر و سطح دسترسی تعریف شده برای او ، بستگی دارد.                                   نکته دیگر آنکه این گونه سایتها قابلیت «به روز رسانی» دارند . از این قابلیت می توان برای طراحی وبلاگها ، سایتهای ارایه کننده محصولات با قیمتهای متغیر ، سایتهای خبری و ... استفاده نمود.

۲- در سایتهای استاتیک ، کاربر توان تعامل چندانی را ندارد . به این معنی که فقط قادر به مشاهده اطلاعاتی است که طراح سایت ، در اختیار او قرار داده است .

در عوض : در سایتهای پویا ، کاربر قادر است با سایت تعامل برقرار کند. این تعامل را می توان در امکان تکمیل فرمهای سایت ، امکان ارایه نظر برای مطالب سایت ، امکان مشارکت در چتهای نوشتاری روی سایت (تکنیک های جاوا) و ... را داراست . از این رو سایتهای استاتیک مناسب اشخاص و یا شرکتهایی است که اولا با اطلاعاتی سر و کار دارند که نیازمند به روز رسانی است ، دوم اینکه به ارتباط با مشتریان خود نیازمندند .

منابع برای مطالعه بیشتر :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد